Wat is een Brand Book
Een Brand Book is een overzichtelijke beschrijving die tastbaar maakt waar jouw merk of organisatie voor staat en hoe dit consistent uitgedragen dient te worden. De meeste ondernemers hebben daar persoonlijk vaak best een duidelijk beeld van, maar hoe draag je dat uit naar de doelgroep of jouw medewerkers.
Reynhard helpt jouw visie te vertalen naar één helder en uniform verhaal. Dat begint met het samen kijken naar wat jouw merk of organisatie belangrijk vindt: Welk “karakter” heeft het, welke stijl en welke kernwaarden? Wat past daar dan het beste bij in kleur, tone-of-voice of vormentaal?
Samen vinden we duidelijke antwoorden. Dat wordt merkidentiteit genoemd en die beschrijven we in het Brand Book, Guide of Manual.
wat is de meerwaarde ervan voor jou
Wanneer jij weet wie je bent, hoe je je gedraagt en dit ook duidelijk beschreven hebt, kun je ook beter gaan communiceren met jouw doelgroep. Een Brand Book is immers de basis onder al jouw toekomstige communicatie. Niet alleen jij maar ook jouw medewerkers kunnen altijd weer de omschrijving en de richtlijnen erbij pakken om te kijken hoe het ook alweer moest. De identiteit blijft dan consistent toegepast worden in alles wat het merk naar buiten brengt.
Dat klinkt regide en dat is het ook. Maar succesvolle merken en organisatie doen niet anders. Dat heeft een reden. Ze laten de wereld immers een zo duidelijk, eerlijk en betrouwbaar mogelijk beeld zien van wie ze zijn. Dat trekt ook de mensen aan die bij een merk of organisatie passen. Zo creëer je ook een gezonde onderneming. Waarom zou dat bij jou anders zijn?
Meer weten over een brand Book?
Ook voor jou kan een Brand Book ontwikkeld worden. Maar daarvoor moeten we elkaar eerst leren kennen. Het ene Brand Book is de andere immers niet.
Kom daarom langs, mail of bel voor een inspirerend gesprek over jouw product, merk of organisatie met
+31(0)24 420 06 44