Wat is een Brand manual
Een Brand Manual is een overzichtelijke beschrijving die tastbaar maakt waar jouw merk of organisatie voor staat en hoe dit consistent uitgedragen dient te worden. De meeste ondernemers hebben daar vaak best een duidelijk beeld van, maar hoe draag je dat uit naar de doelgroep of jouw medewerkers.
Reynhard helpt jouw visie te vertalen naar één helder en uniform verhaal. Dat begint met het samen kijken naar wat jouw merk of organisatie belangrijk vindt: Welk “karakter” heeft het, welke stijl en welke kernwaarden? Wat past daar dan het beste bij in kleur, tone-of-voice of vormentaal?
Samen vinden we duidelijke antwoorden. Dat wordt merkidentiteit genoemd en die beschrijven we in het Brand Manual, Book of Guide.
WAT IS De meerwaarde?
Wanneer jij weet wie je bent, hoe je je gedraagt en dit ook duidelijk beschreven hebt, kun je ook beter gaan communiceren met jouw doelgroep. Een Brand Manual is daarom de basis onder al jouw toekomstige communicatie. Niet alleen jij maar ook jouw medewerkers kunnen er altijd weer de omschrijving en richtlijnen bij pakken om te kijken hoe het ook alweer moest. De identiteit blijft dan consistent toegepast worden in alles wat het merk naar buiten brengt.
Dat klinkt regide en dat is het ook. Maar succesvolle merken en organisatie doen niet anders. Dat heeft een reden. Ze laten de wereld immers een duidelijk, eerlijk en betrouwbaar beeld zien van wie ze zijn. Dat trekt ook de mensen aan die bij een merk of organisatie passen. Zo creëer je ook een gezonde onderneming. Waarom zou dat bij jou anders zijn?
Meer weten over een brand manual?
Ook voor jou kan een Brand Manual ontwikkeld worden. Maar daarvoor moeten we elkaar eerst leren kennen. De ene Brand Manual is de andere immers niet. Kom daarom langs hier in Nijmegen, mail of bel voor een inspirerend gesprek over jouw product, merk of organisatie met +31(0)24 420 06 44