BrandingPSP-StudieRadboudUMC

Merkidentiteit

Het Radboud Universitair Medisch Centrum is een nieuw onderzoek naar de ziekte van Parkinson gestart, de Parkinson op Maat PSP-Studie. Hiervoor is de nieuwe branding opgetuigd en ook meteen een prachtige brochure. Met deze corporate brochure gaat het Radboud UMC mensen werven die graag bij willen dragen aan onderzoek naar Progressieve Supranucleaire Parese (PSP).

De ziekte PSP is een vorm van atypisch parkinsonisme. Dat wil zeggen dat de symptomen van PSP kunnen lijken op de ‘klassieke’ ziekte van Parkinson. Bijvoorbeeld vanwege de traagheid en de stijfheid die bij beide aandoeningen voorkomt. Het onderliggende ziekteproces is toch wezenlijk anders. Bij mensen met PSP wordt dan ook vaak ten onrechte gedacht dat ze de ziekte van Parkinson hebben. Het is dus van belang dat er een nieuw, meer betrouwbaar meetinstrument wordt ontwikkeld. Temeer omdat dat uiteindelijk ook de behandeling van de aandoening en de kwaliteit van leven van patiënten ten goede zal komen.

Binnen het brochure ontwerp is rekening gehouden met beperkingen die een deel van de doelgroep kan hebben. Een flink aantal dient immers gediagnosticeerd te zijn met PSP. En de ziekte van Parkinson of Parkinson gerelateerde aandoeningen kunnen het lastiger maken te lezen of een brochure door te bladeren. Om deze reden is zowel het formaat van het gebruikte lettertype als het drukwerk extra groot. Dat maakt het allemaal een stuk eenvoudiger.

Eerder is de hele branding voor Parkinson op Maat gedaan. Met deze PSP is het vervolg en heeft dus dezelfde branding in een andere kleurstelling.

MEER WETEN OVER DIT PROJECT?

Kom langs, mail of bel met +31(0)24 420 06 44