InternationaleMarketing-CampagneParenco

Marketing

Met de slogan ‘Counting the Hours’ is de internationale Marketing-Campagne van papierproducent Smurfit Kappa Parenco van start gegaan. Deze Renkumse papierfabriek investeert 100 miljoen euro in de ombouw van één van de twee papier machines die het concern rijk is. Zo zijn ze vanaf augustus 2016 in staat het basismateriaal voor golfkarton te kunnen produceren én leveren aan golfkarton producenten in héél Europa. Dit sluit aan bij de groeiende vraag vanuit de verpakkingsindustrie. Tot die tijd worden de uren afgeteld.

Een spannend jaar dus en Reynhard is trots daar als bureau de campagne voor te mogen doen!

De Marketing Campagne

Omdat Parenco zich telkens weer weet aan te passen aan de nieuwe tijd en een alsmaar veranderende markt, maar ook om Parenco’s belangrijke moment in augustus te markeren, is ‘Counting the Hours’ als overall marketing-thema gekozen. Het is immers slechts een kwestie van tijd tot Parenco’s nieuwe product verkrijgbaar is.

Uiteraard is het bij een dergelijke campagne van belang dat product-marketing en merk-marketing met elkaar één geheel vormen. Parenco komt immers niet alléén met een nieuw product. Hun “karakter” is wellicht een veel groter deel van hun relevantie. Merken zijn immers net mensen. Ze hebben een eigen historie, voorkeuren en overtuigingen. Dat moet tot uiting komen in alles dat een merk uitdraagt. Bij Parenco is dat niet anders: ze staan bekend om hun laagdrempelige bedrijfsstructuur, persoonlijke relaties, no-nonsense aanpak en een soort huiselijkheid. Dat moet getoond worden!

Als eerste heeft zich dat vertaald in een bijzondere gepersonaliseerde klok, volledig vervaardigd uit honingraatkarton. Een huiselijke marketing item dat simpelweg uit één platte plaat materiaal is gesneden. Het restmateriaal vormt, door vouwwijze, de verpakking.
Bij bezoek ter kennismaking heeft iedere Europese afnemer de klok cadeau gekregen. Het houdt de doelgroep letterlijk en figuurlijk bij de tijd. Simpelweg omdat een klok als dagelijks gebruiksvoorwerp op de diverse kantoren dient. Dat geeft een campagne item als dit grote attentiewaarde.

Daarnaast is de doelgroep elke maand, middels grote ansichtkaarten uit golfkarton, op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen op het fabrieksterrein in Renkum. Potentiële afnemers zijn zo, gedurende het proces van de conversie, steeds in staat gebleven de voortgang te volgen. Hetgeen niet onbelangrijk is voor vertrouwen in de uiteindelijke levering van het product.

En uiteraard zijn er ook beurspresentaties geweest op diverse internationale beurzen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de IFRA World Publishing Expo Berlin. Hiervoor is een modulair beursstand systeem ontwikkeld, compleet uit honingraatkarton. Dit systeem maakt het voor Parenco eenvoudig zichzelf aan te passen aan vrijwel elke situatie. En is dit laatste niet exact wat ze al eeuwen hebben bewezen te kunnen!

De unieke uitstraling van de hele campagne in combinatie met het feit dat alles ook het uiteindelijke product ademt én dat het in lijn is met de kernwaarden van het merk Parenco, geeft een campagne als deze grote attentiewaarde. Hetgeen ook is gebleken. De fabriek had binnen een jaar productieruimte te kort!

Nieuwsgierig wat er allemaal nog meer uitgespookt wordt voor de papier branche? Check het hier.

MEER WETEN OVER DIT PROJECT?

Kom langs, mail of bel met +31(0)24 420 06 44