VisueleidentiteitenWebsite

Merkidentiteit

Een spiksplinternieuwe visuele identiteit en website voor Stichting 12q. Hun hele branding heeft de afgelopen maanden een update gekregen. Logo, typografie, corporate kleuren, over alles is nagedacht. Daar hoort uiteraard ook een frisse nieuwe website bij voor een betere online uitstraling. En ze zijn héél blij met hun nieuwe jasje!

Stichting 12q is een organisatie die zich inzet voor onderzoek naar afwijkingen op chromosoom 12 en de gevolgen daarvan. Dat is immers nog verre van duidelijk. Temeer omdat de mogelijke scenario’s bijna ontelbaar zijn. Enkele aandoeningen, zoals het Syndroom van Noonan of de Ziekte van Darier, zijn weliswaar te herleiden tot een fout op chromosoom 12, maar een totaalplaatje lijkt nog ver weg. En wat zou het fantastisch zijn wanneer er, voor ouders die zwanger zijn van een kindje met een dergelijke afwijking, een behandelplan klaarligt! Zoals bijvoorbeeld bij het Downsyndroom.

Samen met Erasmus MC wordt hard gewerkt om onderzoek en dus dit behandelplan mogelijk te maken. Maar hiervoor moet eerst 300.000 euro opgehaald worden. Dat zijn immers de kosten die verbonden zijn aan het inrichten van een volwaardig onderzoeksteam met onder andere een klinisch geneticus, een arts en arts-assistent.

De nieuwe visuele identiteit en frisse website gaan daar een handje bij helpen. Online doneren was bij Stichting 12q nog nooit zo eenvoudig en duidelijk. Maar ook andere manieren om bij te dragen aan het onderzoek worden makkelijk gemaakt.

Motto van het logo en visuele identiteit: er mag dan wel iets missen maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Alles blijft gewoon prima leesbaar, duidelijk en functioneren. Zo is het ook bij afwijkingen. Dat er iets ontbreekt maakt het niet minder waarde- en betekenisvol.

Check het allemaal uit via www.stichting12q.nl

MEER WETEN OVER DIT PROJECT?

Kom langs, mail of bel met +31(0)24 420 06 44